audio items
snunit

יה שמע אביוניך

لتكبير النص لتصغير النص
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
עמוד שיר openModalIcon
prayersAlbomImg
  • 1.
    איטליה - איטליה כללי דניאל בדרידה
  • 2.
    הודו - קוצ'ין קבוצת חזנים, מושב נבטים
  • 3.
    מרכז אסיה וקווקאז - גרוזיה (גאורגיה) קבוצת חזנים
  • 4.
    מרכז אסיה וקווקאז - פרס מורד נדב
  • 5.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל דוד חלבי
  • 6.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל מתפללי בית כנסת מרכז יהודי בבל
  • 7.
    ספרדים מסורות המזרח - בבל שאול בר יוסף
  • 8.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים יגאל בן חיים, יחיאל נהרי, משה חבושה
  • 9.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים ליאת יצחקי
  • 10.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים מרדכי כלפון
  • 11.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים עזרא ברנע
  • 12.
    ספרדים מסורות המזרח - ספרד ירושלים קבוצת חזנים, בית כנסת חסד ורחמים
  • 13.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב אבי אמון, ביה"כ "יד הגבורים" , דוד זיגדון, חיים זוארץ, עמוס בדש, ציון בדש, ציון וטורי, ראובן בדש
  • 14.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב אבי אמון, בנו בדש, דוד זיגדון, חיים זוארץ, עמוס בדש, ציון בדש, ציון וטורי
  • 15.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב ציון בדש
  • 16.
    ספרדים צפון אפריקה - לוב רפאל חיון
  • 17.
    עכשווי - ישראל נירו אבקסיס
  • 18.
    תורכיה - סלוניקי התזמורת הקאמרית , קבוצת פייטנים
  • 19.
    תורכיה - תורכיה כללי קבוצת חזנים
تشغيل الأغاني بشكل متسلسل
playerSongImg
שירה:אליהו משה,אברהם נחמיה,אברהם אור,יוחנן שמואל,יוחנן משה,אברהם חי עזרא,יצחק נחמיה,אליהו מאיר,יוסי אורן,נחמיה נחמיה,נחמיה בן ציון. מתוך הדיסק: זמרת בית הכנסת במסורת יהודי קוצ'ין, פיוטי הימים הנוראים, ראש השנה ויום כיפור. בהפקת מכון רננות, אלול תשנ"ח. טל': 02-6248761 © כל הזכויות שמורות למרכז מורשת יהדות קוצ'ין בנבטים ולמכון רננות.
عنوان יה שמע אביוניך / הודו – קוצ'ין / קבוצת חזנים, מושב נבטים
تقليد הודו - קוצ'ין
لحن تراثي יה שמע אביוניך / הודו – קוצ'ין
מאפייני הקלטה -ara מסחרי
السلم الموسيقي כללי
دورة العام יום כיפור
موعد الصلاة שחרית
ملحن ללא מלחין ידוע
لغة עברית

תנאי השימוש:

تخضع هذه المادة لقانون حقوق النشر و/ أو شروط الاتفاقية. يُحظر كل ما يلي ما لم يتم الحصول على إذن كتابي من مالك حقوق الطبع والنشر ومالك المجموعة: الاستنساخ والنشر والتوزيع والأداء العام والبث والنشر عبر الإنترنت أو بأي وسيلة أخرى ، كذلك إنشاء عمل مشتق من البند (على سبيل المثال ، الترجمة أو التعديل أو التكيّف) بأي شكل أو بأي وسيلة، سواء كانت رقمية أو مادية.

على الرغم مما سبق، يحق للمستخدم القيام بأي استخدامات مسموح بها على النحو المحدد في قانون حقوق النشر الإسرائيلي (5768-2007)، مثل "الاستخدام العادل". في أي حال، يجب ذكر اسم (أسماء) القيّم (القيّمين) عند الاستفادة من عملهم. يحظر الإضرار بكرامة المؤلف أو سمعته عن طريق تغيير المادة أو الإضرار بها.

يخضع استخدام المادة أيضًا لشروط استخدام موقع.

إذا كان هنالك اعتقاد بوجود هناك خطأ في المعلومات الواردة أعلاه، أو في حالة وجود أية مخاوف بشأن انتهاك حقوق النشر فيما يتعلق بهذه المادة، يرجى التواصل معنا عبر البريد الإلكتروني: [email protected]

MARC RECORDS
تفسير التهاليل الدينية اليهودية

  • • יָהּ – אחד משמותיו של הקב"ה.
    • שְׁמַע אֶבְיוֹנֶיךָ – שמע לבניך, עם ישראל, המכונים אביונים.
    • הַמְחַלִּים פָּנֶיךָ – המתחננים לפניך.
    • אַל תַּעְלֵם אָזְנֶךָ – אל תתעלם מתחינתם, עפ"י איכה ג, נו: קוֹלִי שָׁמָעְתָּ אַלתַּעְלֵם אָזְנְךָ לְרַוְחָתִי לְשַׁוְעָתִי.
    • עַם מִמַּעֲמַקִּים – עם ישראל, המצוי במעמקי הגלות והצרות.
    • יִקְרְאוּ מֵרוֹב מְצוּקִים – יקראו אליך בצר להם, מרוב צער ומצוקה.
    • אַל נָא תְּשִׁיבֵם רֵקִים – אל תשיבם בידיים ריקות, ללא סליחה וכפרה. כפי שאנו מתפללים בתפילת "אבינו מלכנו": נא אל תשיבנו ריקם מלפניך. כאן המשורר הפך במתכוון את המילה ריקם לרקים, גם כדי לרמז על היותנו דלים וריקים אל מול האל.
    • הַוּוֹתָם וַעֲוֹנָם – חטאיהם ומעשיהם הרעים. המילה הוות נזכרת פעמים רבות בתהלים, ומשמעותה: רעה, שבר.
    • מְחֵה – מְחַק.
    • וְרֻבֵּי זְדוֹנָם – וכן את רב זדונותיהם, כלומר עוונותיהם, מחה.
    • וְאִם לֹא תַעֲשֶׂה לְמַעֲנָם – אם אינך עושה זאת בשבילם, ובעבור צדקתם.
    • עֲשֵׂה צוּרִי לְמַעֲנֶךָ – עשה זאת בעבורך, שלא יתחלל שמך בגויים.
    • חוֹבָם – עוונותיהם.
    • וּרְצֵה כְּמוֹ שַׁי נִיבָם - רצה את תפילתם כמתנה ומנחה והיעתר לה. ניבם – מלשון ניב, הגה, ביטוי פה.
    • וּלְךָ תָּכִין לִבָּם – תפתח את ליבם להתכוון בתפילתם.
    • וְגַם תַּקְשִׁיב אָזְנֶךָ – הקשב לתפילתם. שורה זו מבוססת על הפסוק בתהלים (י, יז): תַּאֲוַת עֲנָוִים שָׁמַעְתָּ יְיָ תָּכִין לִבָּם תַּקְשִׁיב אָזְנֶךָ.
    • דִּמְעַת פְּנֵיהֶם תִשְׁעֶה – ראה את דמעתם. תשעה במובן של: תתייחס, תביט.
    • וְתֶאֱסוֹף עֵדֶר תּוֹעֶה – תאסוף ותקבץ את עם ישראל מהגלות. הדימוי של עם ישראל לצאן מופיע רבות בנביאים.
    • וְתָקִים לְךָ רוֹעֶה - תקים את משיח בן דוד שיגאלם. המשיח נמשל לרועה, הן בשל היותו המנהיג של עם ישראל – הצאן, והן בשל היותו צאצא של דוד המלך, רועם של ישראל.
    • וּפְקוֹד בְּטוֹב צֹאנֶךָ – זכור את עמך לטובה.
    • הוֹלְכֵי בְּדֶרֶךְ נְכֹחָה – ההולכים בדרך ישרה, הרצויה לפניך.
    • תְּבַשְּׂרֵם הַיּוֹם סְלִיחָה – תבשר לעמך היום, ביום הכיפורים, שנסלח להם ושתחינתם התקבלה.
    • וּבִתְפִלַּת הַמִּנְחָה – בתפילת המנחה, הנאמרת בצהריים. פיוט זה פותח את סדר הסליחות הנאמרות בתפילת המנחה של יום כיפור, ויש פה גם משחק לשון של המשורר: מִּנְחָה – חִנֶּךָ.
    • הַמְצִיאֵם חִנֶּךָ – מלשון מציאת חן. הראה להם שסלחת להם והאר פניך אליהם, כשיום הכיפורים עומד לפני סופו ונותרה רק תפילת הנעילה.


أتعرفون المزيد عن هذا العنصر؟ وجدتم خطأ ما؟